
Ta bolaget till nästa nivå med Microsoft Dynamics 365 Business Central
Affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central är en komplett lösning för verksamhetsstyrning som är enkel att använda och implementera. Med den kan du koppla ihop hela företaget och fatta smartare beslut.
Ett affärssystem med komplett översikt:
Automatisera och säkra leveranskedjan
Sälj smartare och förbättra kundtjänsten
Se till att projekten håller tid och budget
Ett affärssystem som hanterar din ekonomi
Fatta informerade beslut
Koppla ihop data från redovisning, försäljning, inköp, lager och kundkontakter till en komplett vy av verksamheten. Skapa diagram över det ekonomiska resultatet i realtid med inbyggda Power BI- instrumentpaneler.
Snabbare ekonomiska avslut och rapportering
Effektivisera kundreskontra och leverantörsreskontra, och stäm av konton automatiskt. Då kan du få snabbare och exaktare ekonomiska avslut och rapportering och samtidigt uppfylla kraven på regelefterlevnad.
Mer exakta prognoser
Få bättre ekonomiska prognoser genom att modellera och analysera data i flera dimensioner. Anpassa rapporter med en smidig integration till Microsoft Excel.


Automatisera och säkra leveranskedjan
Optimera lagernivåer
Använd inbyggd intelligens för att förutse när och vad som behöver fyllas på. Köp bara det du behöver med dynamiskt uppdaterade lagernivåer.
Undvik att tappa försäljning och minska bristerna
Ha alltid rätt mängd i lager genom att automatiskt beräkna lagernivåer, ledtider och beställningspunkter. Föreslå ersättningar när de begärda artiklarna inte finns i lager.
Maximera lönsamheten
Få rekommendationer om när du ska betala leverantörer för att få leverantörsrabatter eller undvika förseningsavgifter. Förhindra onödiga eller bedrägliga inköp med godkännandearbetsflöden.
Sälj smartare och förbättra kundtjänsten
Leverera värde vid varje kontaktpunkt
Prioritera kunder baserat på omsättningspotential. Håll reda på alla kundkontakter och få vägledning till större merförsäljning, korsförsäljning och förnyade affärsmöjligheter under hela din försäljningscykel.
Öka försäljningsproduktiviteten
Omvandla offerten till pengar snabbare. Agera snabbare vid försäljningsrelaterade frågor, serviceförfrågningar och betalningsbehandling – allt inifrån Outlook.
Leverera enastående service
Få en bred översikt över dina serviceuppgifter, arbetsbelastningar och medarbetarnas kompetens. Då kan du effektivt tilldela resurser och snabbare avsluta ärenden.


Se till att projekten håller både tid och budget
Håll budgeten
Skapa, hantera och spåra kundprojekt med hjälp av tidrapporter tillsammans med avancerade kostnadsredovisnings- och rapporteringsfunktioner. Utveckla, ändra och kontrollera budgetar för att uppnå lönsammare projekt.
Planera med precision
Hantera resursnivåer genom att planera kapacitet och försäljning. Spåra fakturering för kunder mot planerade kostnader på order och offerter.
Analysera projektresultat
Fatta effektiva beslut med insikter i realtid om projektstatus, lönsamhet och resursanvändning.
Optimera driften
Hantera prognoser för uppfyllelse
Använd försäljningsprognoser och förväntade lagerbrister för att generera produktionsplaner och skapa inköpsorder automatiskt.
Driv lagerhanteringen effektivt
Få en helhetsbild över lagret för effektivare orderuppfyllelse. Spåra alla artikeltransaktioner och rörelser genom att konfigurera lagerplatser baserat på lagerställets planlösning och lagringsenheternas dimensioner.
Optimala nivåer i utleveransen
Beräkna och optimera tillverkningskapacitet och -resurser för att skapa bättre tidsplaner för produktionen och uppfylla kundernas behov.

Kontakta oss
Behöver du hjälp med ditt affärssystem? Vi gör en nulägesanalys och ger därefter ett konkret förslag med en fast månadskostnad på vad du behöver för att framtidssäkra din verksamhet.
Direktkontakt
Vill du komma i direktkontakt med oss och diskutera en lösning tillsammans? Hör av dig till Karl som hjälper dig att ta nästa steg framåt.
Karl Malmström
karl.malmstrom@goodfellows.se
+46 739 41 47 58